Ja w poprzednim aucie wymienialem olej przy 80 tys (Nissan Almera N16,1,5 benzyna).Tak zalecal serwis,bo ponoc lozyska siadaja w tych skrzyniach.Stary olej byl kolorystycznie jak nowy,po wymianie zadnych zmian na + czy na -,ale wydaje mi sie,ze ta operacja nawet jesli bezsensowna nie wplynela negatywnie na skrzynie...fakt,ze tam nie ma ani cisnien ani temperatur jak w silniku,ale moga jakies wlasciwosci smarne sie pogarszac.
światła stop, radio, oświetlenie...
Zwiń
X
-
światła stop, radio, oświetlenie...
Witam.
Żonka pojechała Octavką do sklepu i po powrocie stwierdziła, że miga lampka od świec żarowych. Szybka diagnoza VAG'em i forum - uszkodzony wyłącznik świateł stop. Ale do tego doszło jeszcze niedziałające radyjko, nie włączające się automatycznie oświetlenie po wyjęciu kluczyka. Czy jechać po nowy automat stop, czy jest coś innego, co wiąże ze sobą te objawy (styk S1 ?).
Czekam na sugestie i pozdrawiam
-
-
Ale nie pomogła na nic, czy pomogła na migającą kontrolkę a nie pomogła na światełko i radio?
Czy te uszkodzenia pojawiły się wszystkie razem, czy najpierw był stop a potem reszta ( może przy sprawdzaniu przełącznika stop-u, coś się rozłączyło przy przekaźnikach)?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Generalnie było tak:
Żonka wróciła z zakupów i mówi o migającej "spiralce" na wskaźnikach. Zauważyłem, że coś ześfirował zamek centralny, bo zamknięte były wszystkie drzwi, poza kierowcą. Użyłem pilota i wróciło do normy. Potem zajrzałem do styczników po maską, bo jakoś skojarzyłem, na zasadzie podobieństwa do Felicji, że tam jest bezpiecznik odpowiedzialny za grzanie świec. Dopiero potem podpiąłem VAG'a i pokazał błąd włącznika stopów. SPrawdziłem, rzeczywiście nie świeciły. Przeleciałem więc wszystkie bezpieczniki, były OK. Zauważyłem też wtedy, że nie działa radio (nie fabryczne) i nie działa lampka oświetlenia wnętrza po wyjeciu kluczyka ze stacyjki (po otwarciu drzwi świeci). Pojechałem więc po nowy automat stop, ale po zamontowaniu, okazało się, że dalej brak świateł stop. Dalej nie mam już pomysłów. HELP!
Komentarz
-
-
Ja sprawdził bym najpierw co jest z radiem ( bo to pozwoli ustalić kilka rzeczy ). Jeśli masz nie firmowe to mogło być podłaczone na dwa sposoby:
1. Podpięte na stałe do +12V i grające bez wzgledu na to czy kluczyk był w stacyjce czy nie,
2. Podpięte tak, że działało tylko przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
Wyciągnij radio z konsoli środkowej i sprawdź:
- w wersji pierwszej, czy napiecie +12 V i masa wogóle dochodzi do radia
- w wersji drugiej, czy są oba napięcia i masa ( to stałe +12V i to, które pojawia się po przekręceniu kluczyka )
Jeśli zgodnie z twoją wersją napięcie/napięcia na radiu są OK a radio dalej nie gra no to coś jest "nie halo" z radiem, najlepiej wypnij je całkowicie i wtedy sprawdź jak jest z lampką, stopem itp.
Jeśli brakuje, któregoś z napięć no to trzeba by szukać po instalacji ( postawił bym na skrzynkę z przekaźnikami ).
Tak się jeszcze zastanawiam, że może problem leży w module komfortu ( niestety nie wiem czy w OI powinien on mieć wpływ na działanie świateł STOP-u ). O ile pamiętam to siedzi on w drzwiach kierowcy i różne dziwne problemy zazwyczaj oznaczają jego zamoczenie. Na początek możesz rzucić okiem na gumowy przepust i złączkę w drzwiach ( czy nie jest w środku zamoczona, czy kabelki dobrze siedzą itd. ). Jeśli wszystko wygląda OK to musiał byś zdjąć tapicerkę z drzwi i spojrzeć czy moduł nie jest zamoczony...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
I kolejny update:
Odpadły radio i oświetlenie, w ferworze walki pomyliłem bezpieczniki i przy sprawdzaniu wcisnąłem w inne gniazdo ops: . Doszedłem do tego dopiero rozbierając skrzynke bezpieczników.
Pozostaje automat STOP. Rozebrałem stary i znalazłem wypalone styki odpowiadajace za połączenie skrajnych łączówek (1 i 4)-sprawa oczywista. Ale w nowym, trochę innej konstrukcji zresztą, styki 1i 4 też się nie łaczą!
[ Dodano: Wto 10 Lut, 09 17:14 ]
EPILOG:
Nowy automat stopu był źle złożony. Dopiero po rozebraniu i ponownym złożeniu zaczął działać poprawnie.
Morał: Trzeba dwa razy sprawdzać najprostrze rozwiązania, zamiast szukać niemozliwego.
Kowal 2002, dzięki za zainteresowanie i próby pomocy.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz